Nowy News Feed – pół roku później

1

Tempo zmian interfejsu Facebooka nigdy nie powalało. Tylko nowe formaty reklamowe wprowadzane były regularnie. Właśnie sobie uświadomiłem, że News Feed pokazany został światu 9 marca, a po dwóch dniach miałem już przyjemność się nim bawić. Pół roku minęło i nadal jestem w mniejszości.

Facebook zrzesza ogromną społeczność, która każdą zmianę może przekuć w protest. Tak bywało w przeszłości, gdy kolejne nowości wprowadzane były z dnia na dzień. Nauczony doświadczeniem, serwis Zuckerberga wszelkie zmiany wprowadza użytkownikom w różnym czasie. Gdy wkurzy się tysiąc userów na raz – skończy się psioczeniem tego planktonu. Gdyby to był milion – cóż, mielibyśmy mały kryzys.

Jednak minęło pół roku, a ja nadal jestem w mniejszości posiadaczy nowego, ładnego i funkcjonalnego News Feeda. Gdy tylko zerknę w ekran znajomych zalogowanych na swój profil widzę niemal prehistoryczny layout, który nawet stylistycznie nie odpowiada obecnej epoce. Spójrzcie sami na obie odsłony:
zdjęcie 2

Cały_ekran_18.09.2013_00_31

Ale ja dziś nie chcę psioczyć, to i tak nic nie da. Zamiast tego wolałem zalogować się na Facebooka z poziomu Safari na iPadzie, gdzie wciąż mam stary layout. Tak sobie spojrzałem i już wiem jakie są świetne strony tego, co i was czeka prędzej (tja, jasne) czy później.

Menu podręczne na każdej podstronie. To jest coś wielkiego. Przeglądacie profil marki, znajomego, zdjęcia czy cokolwiek innego – po lewej stronie zawsze macie menu ze stronami, które prowadzicie, grupami i czatem. Trochę zaskakujące, że wcześniej tego nie było, bo to znacznie ułatwia sprawę. Nie wszystkim, bo nie wszyscy korzystają z tych funkcji, ale mnie i innym zaawansowanym userom na pewno.

Różne feedy. News Feed Cię nudzi? Po prawej stronie masz do wyboru kilka kolejnych strumieni informacji, które możesz przeglądać. Same zdjęcia, tylko muzyka, Twoje listy zainteresowań to szybki sposób na dotarcie do informacji w danej dziedzinie. Prościej i ładniej.

Wszystko jest większe. Zdjęcia, miniaturki z innych źródeł czy reklamy (fakje!) ładniej się prezentują w nowej odsłonie Facebooka. Gdy widzę tak dużo niezagospodarowanej przestrzeni w starej wersji to mnie oczy bolą. Jak dobrze, że z iPada już niemal nie korzystam. :)

Pełno jest jeszcze innych, niezbyt istotnych smaczków, ale wszystkie one sprawiają, że taki Facebook jest po prostu ładniejszy. Ba, na miarę naszych czasów! A do tego znacznie bardziej funkcjonalny, a o to chyba głównie chodzi. Nie chciałbym przez ani minutę korzystać z dawnej wersji. Jeśli nadal ją masz, nastaw się pozytywnie na zmianę. Twoje psioczenie i tak na niewiele się zda. Well done Mark!

Partnerzy Troyanna